Podczas wyjazdu na SCP stwierdziłem, że auto, którego właściciela poproszę o udostępnienie samochodu do sesji musi być wyjątkowe i inne niż wszystkie. Osobiście jestem zwolennikiem takich właśnie projektów, dlaczego? Może dlatego, że zrobić coś do czego są łatwo dostępne części to wyzwanie (bez wątpienia), ale za to ulepić coś z można powiedzieć niczego to jest już według mnie nie mały wyczyn. Po powrocie specjalnie szukałem tuningowych części do chryslera i jest ich jak na lekarstwo, co utwierdziło mnie w przekonaniu, iż mój wybór był słuszny. ;)
Czas na trochę literatury:
1. Siema, jak się nazywasz, skąd jesteś, co robisz, gdzie pracujesz (czyli krótko o sobie) ?
- Siemanko jestem Mateusz z Myślachowic (taka wioska obok Trzebini) na co dzień pracuję w Rafinerii Trzebini, a dodatkowo mamy z kumplem firmę, Dj & technika estradowa :)
2. Samochód który modyfikujesz to... ? (marka, model, rok produkcji, silnik)
- Mój samochód to Chrysler Stratus w sumie taki trochę większy Neon ;D Jest on z 97 roku z silnikiem 2.0l. Tylko w tym roczniku wychodziła wersja "LX" z podgrzewanymi siedzeniami wentylowaną skórą i innymi takimi niuansami ;D
3. Dlaczego wybrałeś akurat ten model?
- Hmm dlaczego wybrałem ten model ? Kiedyś, bodajże w 2007 mój tata też miał ten model lecz z 2.5l silnikiem, po czym sprzedał kupił Mazdę 323f i znów kupił Stratusa ale z 2.0l motorem, czyli można powiedzieć, że to od niego się zaraziłem :)
4. Ile miałeś lat gdy zacząłeś "jarać się" motoryzacją?
- Wiesz co to jest ciężkie pytanie ile miałem lat ;D Odkąd pamiętam zawsze coś dłubałem przy rysorakach czy samochodach zdalnie sterowanych (za młodu najczęściej zdarzało mi się je zepsuć, chyba jak każdy ;D) 3 lata temu kupiłem VW Polo 86c2f czyli generalnie przejściówka z Polo 1, a Polo 2. Po czym miałem lekką stłuczkę i w sumie taka zajawka zaczęła się od wymiany sprężyn :). Następnie wpadły jakieś lepsze koła po czym została pomalowana i założyliśmy gwint :)
5. Dlaczego obrałeś ten, a nie inny kierunek/styl tuningu?
- Dlaczego? Mam uczulenie na laminaty :D A patrząc po internecie 98% stratusów jest właśnie "olaminatowana". Skoro już zabierałem się za taki projekt chciałem by on był jedyny na świecie :)
6. Jakie są rozmiar i szerokść koła oraz skąd pomysł na 3SDM?
- Szerokością nie zabijają 8.5" i 9.5" . Hmmm, no to jest dobre pytanie, kiedyś gdzieś w necie oglądałem film z Audi A6 B6 na Air Ride i 3SDM, zaciekawiła mnie ta nazwa i zacząłem szukać .Wybór padł na tą felgę ponieważ chciałem z auta takiego "grubasa" zrobić . Moim zdanie w połączeniu z Air`em jest strzał w 10 z tą felgą. Miałem nadzieję, że będę nietypowy z tą felgą, ale widzę że jakaś Bora w kombi pojawiła się też z takim kołem :(
7. Co zrobiłeś już w swoim samochodzie, a co zostawiłeś na następny sezon?
- Zaczynając od silnika: Kompletny układ dolotowy wraz z rozwierconą przepustnicą, układ wydechowy przelotowy z końcowym wydechem ze strumienicą do tego wszystkiego została sklecona mapa :) Pozostając w komorze został zamontowany akumulator Optima do tego kable zasilające do audio 35mm^2. Car audio to jak narazie przedni zestaw odseparowany Infinity Reference (w sumie tak trochę OEM+, bo oryginalnie też było Infinity). W bagażniku bass Alpine SBG 1244BP jednostka sterująca jest jak na razie taka sobie ... Pioneer. Bagażnik został zabudowany i utrzymany w funkcjonalności i w takim samym klimacie jak w środku (jest to jednak jedyne moje auto więc ;D). Całe auto zostało wyłożone matami wygłuszającymi. Z zewnątrz też trochę w brew pozorom się zmieniło usunięte oznaczenia modelu z tylnej klapy, lampy przerobione na US, przednie lampy na razie tylko czarne wkłady (czekamy na poczkę z USA :)) O kółkach mówiliśmy wyżej za to przednie hamulce są z firmy EBC wraz z klockami :) Zawieszenie - jest to jedyny taki gwint w europie (nie wiem jak w USA) w zawieszeniu wszystkie gumowe elementy zostały wymienione na poliuretan :). Trwają jeszcze prace nad schowaniem górnych wahaczy, bo oparły się już o budę jednak na 17" udało mi się zejść 5cm do wahacza ;) i oczywiście wiele innych pierdół o których teraz nie pamiętam ważne, że dałeś mi się trochę zastanowić, a nie tak jak w sobotę na Wojnie, gdzie zapomniałem połowy rzeczy ;D
Co na przyszły sezon? przede wszystkim lakier, to jest mój priorytet ;) Jeżeli się uda to gwint zostanie wymieniony na Air Ride, a co do reszty - to tajemnica, nie chcę wszystkiego zdradzać :)
8. Masz jakieś rarytasowe "graty" w swoim projekcie?
- Aż takich rarytasów jak Kadett to nie mam ;D Komputer pokładowy, oryginalny skórzany lewarek, i kompletuję części z wersji "Endeawor" :)
9. Jaki samochód będzie następny?
- Następnym samochodem będzie Voyager albo 300m.
10. Motoryzacyjne marzenie i dlaczego akurat to?
- Oczywiście Dodge Magnum SRT, taki rodzinny samochodzik! :)
"Dzięki za wywiad, jestem zaskoczony ;) Ten wywiad to takie małe docenienie tego co już zrobiłem, a większość rzeczy robiłem sam bo do tego auta nie ma kompletnie żadnych "tuningowalnych" części.. Pozdrawiam i mam nadzieję że będziecie śledzić mój projekt dalej!"
Kilka zdjęć z eliminacji Wojny Północ-Południe:
Od siebie chciałbym również podziękować za udostępnienie samochodu na kilka zdjęć, miłe towarzystwo i mam nadzieję, że jeszcze nie jeden artykuł napiszę o Twoim projekcie, życzę powodzenia w modach i do zobaczenia, pozdrówki! ;3
Rafał Niedźwiecki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz